در حال نمایش 3 نتیجه
این نمایشنامه روایت رویارویی مردی ثروتمند با انسان فقیر خانه به دوشی ست که سعی میکند به زور در زندگی مرد ثروتمند رسوخ کند و زندگی منظم او را از مسیر روزمره اش خارج کند. داستان در ورودی ساختمان محل زندگی مردی ثروتمند که سردبیر روزنامه است اتفاق می افتد؛ شبهنگام وقتی این سردبیر موفق قصد دارد وارد خانه اش شود، مردی فقیر و آواره اجازه نمی دهد در شیشه ای و سنگین ساختمان بسته شود. این شب پر تنش و طولانی زمانی به پایان می رسد که مرد بی چیز اما متکی به تقدیر، فردی را که همه چیز دارد از مسیر زندگی منظم خود خارج میکند و حقایق حیرت انگیزی را در مورد زندگی خصوصی او آشکار میسازد.
الیزابت اورم متولد ۱۹۵۵ است. او تحصیلات خود را در پاریس به اتمام رساند و سپس با همسرش که دیپلماتی سویسی است به کشورهای دوردست عزیمت کرد و در شهرهای مختلفی ساکن شد. کشورهای خاورمیانه و شهرهای مسکو، برن و پراگ از جمله مکانهایی است که او در آنها زندگی کرده است. مجموعه داستانهای "ملاقاتهای ناگوار" و "ترکشها" و نیز "باغی در بغداد" -که خاطرهنگاری فردی در یک شهر محاصره شده است- محصول سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ هستند که او در بغداد ساکن بود. نوشتههای اورِم اغلب پر رمز و راز و آکنده از تصاویرِ مکانهای دوردست، ناآشنا و غریب است.
وودی آلن بی شک مشهورترین فرد نیویورکی است. او کار خود را با نوشتن متن های طنز برای نمایش های یهودیان نیویورک آغاز کرد. وی در این متن ها شخصیتی عصبی با جسۀ کوچک متمایز و عینک بزرگی بر چشم به تصویر می کشد. آلن پیش از نوشتن و کارگردانی اولین فیلمش، «پول ها را بردار و فرار کن» در ۱۹۶۹، مدتی در تئاتر کار کرد. زوجی که با دایان کیتون، ابتدا در شهر و سپس در سینما در آنی هال، تشکیل دادند زمینهساز موفقیتهای اولی هاش در صعود به قله های سینمای مؤلف جهانی شد. جنبۀ اتوبیوگرافیک کارهای آلن آشکار است و تماشاگر محو جذابیت مقاومت ناپذیر آلام احساسی شخصیت های ملموسی می شود که با کمک روانکاوی تصویر شده اند.
فهرست
از بروکلین تا اپر ایست ساید : گذر پر شتاب وودی آلن جوان
زمان خنده : از پول را بردار و فرار کن تا عشق و مرگ
پادشاهی در منهتن : از آنی هال تا زنی دیگر
ساختار شکنی وودی : از جرم ها و بزهکاری ها تا تا رویای کاساندارا
زندگی نامه
فیلم شناسی منتخب