در حال نمایش یک نتیجه

مرتب سازی بر اساس:
  • استیون اسپیلبرگ (سینما گران ۱) توسط: ۵۵۰,۰۰۰ ریال

    چهره‌­ی استیون اسپیلبرگ، در طول دو­ره‌ای به شکل «داستان موفقیت» به گونه‌ای تحریک ­آمیز و نامنتظره غنا یافته و عمیق شده است: نویدبخش­ترین سینماگر جوان در سال­های هفتاد، کارگردان موفق، عزیزدردانه‌­ی استودیوهای هالیوودی، هوادار جلوه­‌های ویژه‌­ی حیرت‌­آور، امروزه کارگردانی است که منتقدان بین‌­المللی به ­عنوان یک مؤلف قبول دارند، فیلمسازی آزاد در انتخابهایش، سوژه‌­هایش و همین‌­طور زیبایی­شناسی‌­اش، کارگردانی که در دگرگون ساختن تصویر و مخاطب تردیدی به خود راه نمی­‌دهد.

    او با الگو قرار دادن اورسن ولز، اولین فیلم بلندش، دوئل، را در بیست و پنج سالگی کار می‌­کند. او با  آرواره­‌ها، ایندیانا جونز، برخورد نزدیک از نوع سوم و ئی تی، صنعت سینمای سرگرمی را به اوج خود می­‌رساند و فریفتگی را مشخصه‌­ی بارز کارهایش می­‌کند. او به‌ ­اتفاق همزادش، جورج لوکاس افسونگر، امپراطوری­‌ای بنا می‌­نهد که پادشاه­اش (و تماشاگرش!) یک کودک است. از سال­های ۲۰۰۰ به بعد، ژانر علمی-تخیلی و اطمینان از کار بزرگ­ترین ستارگان مانند تام کروز به او اجازه می‌­دهد با فیلم­هایی همچون هوش مصنوعی، گزارش اقلیت یا جنگ دنیاها در سینمای عوام­‌پسند طبع‌­آزمایی کند. در همین دوران، اسپیلبرگ با فیلم­هایی مانند مونیخ، فهرست شیندلر و نجات سرباز رایان روی تیره‌­تری از خود نشان می­دهد.

    بچه­‌ی اعجوبه به یک بزرگسال نگران تبدیل شده است و سینماگر استثنایی زین‌­پس در حال تبدیل شدن به یک آدم ­بزرگ است.

     

    کله­‌لیا کوهن فیلمنامه‌­نویس و روزنامه‌­نگار است. او از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۴  منتقد کائیه دو سینما بوده و کتاب وسترن (انتشارات کائیه دو سینما / سرن-س­اِن­دپ [Sérén-CNDP]) را در سال ۲۰۰۵ منتشر کرده است.