در حال نمایش یک نتیجه
چهرهی استیون اسپیلبرگ، در طول دورهای به شکل «داستان موفقیت» به گونهای تحریک آمیز و نامنتظره غنا یافته و عمیق شده است: نویدبخشترین سینماگر جوان در سالهای هفتاد، کارگردان موفق، عزیزدردانهی استودیوهای هالیوودی، هوادار جلوههای ویژهی حیرتآور، امروزه کارگردانی است که منتقدان بینالمللی به عنوان یک مؤلف قبول دارند، فیلمسازی آزاد در انتخابهایش، سوژههایش و همینطور زیباییشناسیاش، کارگردانی که در دگرگون ساختن تصویر و مخاطب تردیدی به خود راه نمیدهد.
او با الگو قرار دادن اورسن ولز، اولین فیلم بلندش، دوئل، را در بیست و پنج سالگی کار میکند. او با آروارهها، ایندیانا جونز، برخورد نزدیک از نوع سوم و ئی تی، صنعت سینمای سرگرمی را به اوج خود میرساند و فریفتگی را مشخصهی بارز کارهایش میکند. او به اتفاق همزادش، جورج لوکاس افسونگر، امپراطوریای بنا مینهد که پادشاهاش (و تماشاگرش!) یک کودک است. از سالهای ۲۰۰۰ به بعد، ژانر علمی-تخیلی و اطمینان از کار بزرگترین ستارگان مانند تام کروز به او اجازه میدهد با فیلمهایی همچون هوش مصنوعی، گزارش اقلیت یا جنگ دنیاها در سینمای عوامپسند طبعآزمایی کند. در همین دوران، اسپیلبرگ با فیلمهایی مانند مونیخ، فهرست شیندلر و نجات سرباز رایان روی تیرهتری از خود نشان میدهد.
بچهی اعجوبه به یک بزرگسال نگران تبدیل شده است و سینماگر استثنایی زینپس در حال تبدیل شدن به یک آدم بزرگ است.
کلهلیا کوهن فیلمنامهنویس و روزنامهنگار است. او از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۴ منتقد کائیه دو سینما بوده و کتاب وسترن (انتشارات کائیه دو سینما / سرن-ساِندپ [Sérén-CNDP]) را در سال ۲۰۰۵ منتشر کرده است.