سفر به آمازون (کتابخانه درختی ۶)
اگر دوست داشتید که می توانستید سوار کشتی دزدهای دریایی شوید یا داخل اهرام مصر بروید و به جنگل های تاریک و مرطوب آمازون سفر کنید ، مجموعهی کتابهای کتابخانهی درختی شما را به این آرزویتان می رساند . چون جک و آنی این مجموعه داستانی هم همین را می خواستند و تواتستند به آرزویشان برسند
مجموعه کتابخانه درختی مجموعهای است که با زبانی داستان کودکان را با عجایب گذشته و حال جهان و تاریخ سرزمین ها آشنا می سازد.
نویسنده: مری پاپ آزبرن
مترجم: سوده فتحعلی
۱۴۰,۰۰۰ ریال
-
ذهن فعال پیشرفته (۶) معماهای پیچ در پیچ توسط: ۲۷۰,۰۰۰ ریال
کتاب “معماهای پیچ در پیچ” که جلد ششم از مجموعه ذهن فعال پیشرفته میباشد، شما را به یک دنیای مرموز دعوت می کند.
در این کتاب ۴۶ معمای تصویری ماز وجود دارد. هر یک از این معماهای تصویری فضای خاص خود را دارند. مثلا یک معما در بالهای پروانه، یکی در پیچ و خمهای دانههای برف، یکی در جنگل اعداد، دیگری در رویای حبابهای صابون و…. مطرح شدهاند.
در تمام این معماها شما باید وارد این جادهی پر پیچ و خم شده و مسیر درست را بیابید. فقط مراقب باشید تا از مسیر منحرف نشوید. این کتاب به افزایش دقت و تقویت هوش شما کمک خواهد کرد.
در آخر کتاب پاسخ تمام معماهای پیچ در پیچ آمده است. -
ترانه بازیهای ایران توسط: ۳۸۰,۰۰۰ ریال
در این مجموعه کتاب ۴ ترانه از گنجینه ترانه بازیهای ایران را با تصاویری کودکانه برای دنیای قشنگ کودکان آوردهایم…
لیلیلیلی حوضک: ترانهای کوچک که دستهای کوچک را با دستهای بزرگ بازی میدهد.همه انگشتان را میگذاریم. حالا پرندهی قصهی ما توی حوض افتاده و هر انگشت یک چیزی میگوید که ترانه را شاد میکند. سرانجام قصه هم برای من من کله گنده.
اتل متل توتوله: بازیای شاد و آهنگین که کوچکترها را دور هم شاد میکند. چه شادتر که یکی از بزرگترها در میانشان بنشیند و ترانه را بخواند. همه پاهایشان را دراز میکنند و یکی با خواندن ترانهی اتل متل پا به پا جلو میرود تا گاوش را میبرند به هندستون و هاچین واچین یه پاتو ورچین. پاها یکی یکی جمع میشود و هیجان بازی به اوج میرود. تا اینکه فقط یک نفر در بازی میماند که جریمه میشود: باید با همان یک پا دنبال همه کند.
عمو زنجیرباف: بازی شادی که ترانهها و صداهای مختلف آن را شادتر میکند. همه دست به دست هم دور تا دور ترانه میخوانند: زنجیر منو بافتی؟ و اوستای بازی با یک بلهی کشیده جواب میدهد و دوباره به صدای هر جانور که همه با خنده آن را تکرار میکنند: میو میو میو… با هر یک دور بازی همه از توی حلقه رد میشوند و یک دانه زنجیر بافته میشود و دست آخر این که کدام گروه در پاره کردن زنجیر قویتر است.
کلاغپر: نوک انگشتها وسط قالی، همه چشم به دست اوستا دارند، چی پر؟ زود بگو. پرنده هست یا نه؟ گفت غاز پر یا گاز پر؟! هرکسی اشتباه کند از بازی بیرون میرود و دست آخر همه بازنده را تاپ تاپ خمیر میکنند.
جمجمک برگ خزون: یک نفر نخود را از مشت بالایی وارد می کند و نخود مشت به مشت رها می شود تا به مشت پایین برسد. حرکت نخود از مشت بالا به مشت پایین با خواندن شعر و تکان دادن دست ها و شادی و خنده همراه است…
اشتر به چراست در بلندی: یک نفر که ترانه را بلد است اوستای بازی شده و قطعه قطعه بازی را با وصف اندام یک شتر می خواند. بچه ها باید آخر هر قطعه در حالی که ادای آن قسمت از بدن شتر را در می آورند، تکرار کنند، منتها در هر قسمت باید قسمت های قبل را نیز از آخر به اول تکرار کنند. هر کدام از بازیکنان که اشتباه کند، سوخته و از بازی خارج می شود. آخرین نفر مانده برنده بازی است…
گرگم و گله می برم: یکی گرگ می شود و دیگری چوپان. بقیه بچه ها هم بره می شوند و با دو دست کمر چوپان را از عقب گرفته پشت سر هم صف می بندند. رو به روی چوپان هم گرگ می ایستد. بره ها و چوپان از یک سو و گرگ از رو به رو شروع می کنند به رجزخوانی برای همدیگر…
پشک انداختن: بچه ها دور هم می ایستند و یک نفر با خواندن ترانه ای، در هر بخش ترانه با دست به یک نفر اشاره می کند و دور می زند تا ترانه تمام شود. با آخرین کلمه ترانه به هر نفر که اشاره شد او از دور خارج می شود و کار آن قدر ادامه پیدا می کند تا تنها یک نفر بماند و بنابراین نوبت اوست که بازی را به دست گیرد.
-
ذهن فعال پیشرفته (۲) آخر خط کجاست توسط: ۳۶۰,۰۰۰ ریال
ماز اینجا، ماز اونجا، ماز همه جا
کتاب “آخر خط کجاست” که جلد دوم از مجموعهی ذهن فعال پیشرفته میباشد، علاوه بر معماهای تصویری مختلف به بیان مطالب مفید در رابطه با تصویر هر معما میپردازد. به این صورت که در کنار هر معما به شما حول یک موضوع آموزشی داده و اطلاعات عمومی شما را در زمینههای مختلف بالا میبرد. این کتاب علاوه بر اینکه هوش و دقت شما را تقویت میکند و شما را بیشتر با دنیای پیرامونتان آشنا میکند، کمک می کند تا شما خلاقتر شوید و شما را تشویق میکند به اینکه از هر شکل پیچیده در اطرافتان یک ماز طراحی کنید. از لحظهای که شروع به فکر کردن در مورد بازی ماز میکنید، تقریبا از همهچیز میتوانید یک ماز شگفتانگیز بسازید. یک نگاه به اتاق بههم ریخته خود بکنید و یک مسیر هیجان انگیز از یک طرف آن به طرف دیگر باز کنید. تا حالا توجه کرده اید که از پیچ و تاب بندهای کفش می شود یک ماز جالب ساخت. یا حتی پلاک ارتودنسی دندان! باور نمیکنید؟ وقتی در حال انجام مازهای این کتاب هستید، حتما تعجب خواهید کرد که در جاهایی که اصلا فکرش را نمی کردید، چه مازهایی میتوان پیدا کرد!
در این کتاب ۱۱۵ معمای تصویری وجود دارد که در آخر کتاب هم پاسخ تمام این معماها برای شما قرار داده شده است. -
شاهنامه به لالایی توسط: ۲۰۰,۰۰۰ ریال
در آستانه روز بزرگداشت فردوسی در سال ۱۳۹۱ و برای اولین بار در تاریخ ادبیات فارسی، شاهنامهی حکیم ابوالقاسم فردوسی توسط یک شاعر خراسانی دیگر تبدیل به لالایی شده است. شاهنامه به لالایی، سرگذشت حماسه ملی ما در قالب ادبیات شفاهی است و کوشش میکند تا در صمیمانهترین لحظات، عاطفهی خانوادگی را با دانش تاریخی غنا بخشد و سند ملی هویت ایرانی را خیلی دقیق و ساده و کوتاه در اختیار مادر و کودک قرار میدهد. این اثر مرور کامل شاهنامه در ۳۳۳ بیت است و به کودکان کمک میکند تا با اشعاری ساده و قابل فهم به طور کامل در جریان وقایع شاهنامه و داستانهای حماسی ایران باستان قرار بگیرند و از کودکی با این اثر بزرگ و ارزشمند آشنا شوند. این کتاب که مجموعهی ۴۴ لالایی پهلوانی برای کودکان ایرانی میباشد، به شادباش هزارسالگی شاهنامهی فردوسی، به قلم جناب آقای محمدناصر مودودی –شاعر خراسانی کشورمان- در ۹۶ صفحه به نظم درآمده و نشر دیبایه آن را به چاپ رسانده است.
درآمدی بر شاهنامه به لالایی
شاهنامهی فردوسی اثری بزرگ، و فراتر از آن، اقیانوسی سُتُرگ است. حدود پنجاه هزار بیت، در نهایتِ استواری و شیوایی و سادگی سروده شده و در طی قرنها، یگانگی تاریخ و هویت ایرانی را پاسداری کرده است. این اثر تابناک، فقط اندکی طولانیست و شاید همین نکته سبب شده تا تودهی پُرشماری از فارسیزبانان از پرداختن به همهی بخشهای آن در بمانند و فقط به برخی از داستانوارههایِ دلکشترَش (مانند رستم و سُهراب و زال و رودابه ) بَسَنده کنند. کتاب شاهنامه به لالایی، با بکارگیری واژگان کاملا پارسی و با کارکردی نو، به دنبالِ آشناسازی کودکان و والدینِ ایرانی با این شاهکار ادبیات جهانیست. لالاییهای پهلوانی، سرگذشتِ حماسهی ملی ما در قالب ادبیاتِ شفاهیست و کوشش میکند تا در صمیمانهترین لحظات، عاطفهی خانوادگی را با دانشِ تاریخی غنا بخشد و سند ملیِ هویت ایرانی را خیلی ساده و دقیق و کوتاه در اختیار همگان قرار دهد. کتاب شاهنامه به لالایی، با رعایت ترتیب مباحث اصلی شاهنامه، از دیباچه تا مرگ یزدگرد سوم (پایان شاهنامه)، به چهل و چهار بخش تقسیمبندی شده و هر بخش شامل شش تا حداکثر نُه بیت میباشد. در هربار خواباندن کودک میتوان یک یا چند بخش از این مجموعه را برایش خواند و باقی را برای زمانی دیگر گذاشت. درهر بار خواباندن کودک، میتوان بخشی از این کتاب را (با ملودیِ آشنایِ "لالا لالا گلِ پونه") با آواز برایش خواند و باقی را برای زمانی دیگر گذاشت. مهم این است که این بار، نوای دلنشین لالایی، آکنده از شور میهندوستی و رشد خودآگاهیِ ملی خواهد شد و هدفی والاتر از کارهای مشابه تا به امروز را دنبال خواهد کرد. نانِبشته پیداست که بنیانِ این اثر، کوششِ درخشانِ حکیمِ بزرگ توس بوده و این آفرینش نیز پیشکش میشود به همهی فارسیزبانان ارجمند، در هر زمان و مکانی که به سر میبرند. باشد که عشق به ایران همچنان در دل و جانِمان فروزان بماند.
در این کتاب در کنار هر لالایی یک رویهی سپید قرار دارد. رویههای سپید برای ثبت خاطرات مشترک والدین و کودکان میباشند تا در این رویهها احساسات خود را بنگارید و سالها بعد با هم مرورشان کنید.فهرست:
گفتار- رویه
۱- دیباچه- ۵
۲- پیشدادیان تا جمشید- ۶
۳- ضحاک و فریدون- ۷
۴- ایرج و منوچهر- ۸
۵- زال و سیمرغ- ۹
۶- زال و رودابه- ۱۰
۷- زادن رستم- ۱۱
۸- پایان پیشدادیان، آغاز کیانیان- ۱۲
۹- کیکاوس- ۱۳
۱۰- هفتخانِ رستم- ۱۴
۱۱- هفت گُردان- ۱۵
۱۲- رستم و سهراب- ۱۶
۱۳- سیاوش- ۱۷
۱۴- زادن کیخسرو- ۱۸
۱۵- پادشاهی کیخسرو- ۱۹
۱۶- کین سیاوش، داستان فرود- ۲۰
۱۷- جنگ کاسهرود- ۲۱
۱۸- آغاز داستان کاموس کَشانی- ۲۲
۱۹- رفتن ایرانیان به کوه هَماوَن- ۲۳
۲۰- رسیدن رستم به نزدیک ایرانیان- ۲۴
۲۱- پایان داستانِ کاموس کَشانی و اَکوان دیو- ۲۵
۲۲- بیژن و منیژه- ۲۶
۲۳- دوازده رُخ- ۲۷
۲۴- جنگ بزرگ کیخسرو با افراسیاب- ۲۸
۲۵- فرجام افراسیاب و فرجام کیخسرو- ۲۹
۲۶- لُهراسپ، گُشتاسپ و پیدا شدن زرتشت- ۳۰
۲۷- جنگ اَرجاسپ با گُشتاسپ و اسفندیار- ۳۱
۲۸- بدگویی کردن گُرَزم از اسفندیار- ۳۲
۲۹- هفتخانِ اسفندیار- ۳۳
۳۰- رزم رستم با اسفندیار- ۳۴
۳۱- داستان مرگ رستم- ۳۵
۳۲- بهمن، همای، داراب- ۳۶
۳۳- دارا و اسکندر- ۳۷
۳۴- پادشاهی اشکانیان، زادن اردشیر بابکان- ۳۸
۳۵- آغاز پادشاهی ساسانیان- ۳۹
۳۶- شاپور اردشیر تا شاپور ذوالاکتاف- ۴۰
۳۷- اردشیر نیکوکار تا بهرام گور- ۴۱
۳۸- بهرام گور- ۴۲
۳۹- یزدگرد تا قباد- ۴۳
۴۰- کسری انوشیروان- ۴۴
۴۱- هرمزد، بهرام چوبین- ۴۵
۴۲- خسرو پرویز- ۴۶
۴۳- شیرویه تا یزدگرد سوم- ۴۷
۴۴- پایان شاهنامه- ۴۸ -
ذهن فعال پیشرفته (۵) حیوانات نقطه به نقطه توسط: ۲۴۰,۰۰۰ ریال
دنیای حیوانات، پر از تنوع و گوناگونی است. در نقاط مختلف زمین، حیواناتی در شکل و اندازههای مختلف، در زیستگاههای خاص خود زندگی میکنند. نحوه حرکت و پوشش بدنی آنها نیز با یکدیگر تفاوت بسیاری دارد. بدن برخی پوشیده از مو و برخی دیگر بدنی پوشیده از فلس دارند. بعضی از آنها در اعماق اقیانوسها زندگی میکنند، بعضی دیگر در جنگلهای سرسبز و انبوه و تعدادی نیز در اوج آسمانها یا در آبها زندگی میکنند. با حل معماهای این کتاب، مجموعهای زیبا از تصاویر این حیوانات در زیستگاههایشان خواهید داشت. در هر صفحهی این کتاب، یکی از این حیوانات زیبا پنهان شده است که با وصل کردن درست و منظم شمارهها به یکدیگر میتوانید آنها را شناسایی کنید و با رنگ کردن آن تصویری زیبا از آن حیوان داشته باشید. هنگام وصل کردن شمارهها به یکدیگر دقت کنید چون یک اشتباه کوچک ممکن است، شما را در میان شمارهها سر در گم کند یا حیوانتان ناقص و زشت در میان شمارهها ظاهر شود. اگر عجله نکنید و با انتخاب مسیرهای درست نقطهها را بهم وصل کنید در پایان کار تصویری بینقص و زیبا خواهید داشت که هر کسی از دیدنش شگفتزده میشود.
این کتاب شامل ۲۶ معمای تصویری است که در پایان کتاب پاسخ تمام معماها آمده است. به پاسخها نگاه کنید. اگر پاسخهای شما مشابه پاسخهای کتاب بود، میتوانید با خیال راحت تصاویر خود را رنگ آمیزی کنید تا یک آلبوم کامل از حیوانات مختلف داشته باشید.شرح کار
اولین کار این است که شماره یک را پیدا کنید و بعد شماره دو را باید پیدا کنید و این دو نقطه را بهم وصل کنید و به همین ترتیب ادامه بدهید یعنی شمارهی دو را به سه و سه را به چهار وصل کنید. در هنگام وصل کردن شمارهها به یکدیگر دقت کنید، ببیند که شمارههای متوالی چهطور بهم میرسند گاهی موارد شمارههای متوالی روی یک خط هستند، گاهی روی یک مسیر دایرهای شکل یا حلقه، اگر شمارهها روی مسیر حلقهای هستند، وقتی که دایره تکمیل شد، با خیال راحت مدادتان را بردارید و در گوشه و کنار دیگری دنبال شماره بعدی بگردید. پیدا کردن شمارهها و وصل کردن آنها را به یکدیگر ادامه بدهید تا به یک آخرین شماره برسید. حالا دیگر معما حل شده است و حتما میتوانید حدس بزنید که تصویر چه حیوانی است. با رنگ کردن این تصاویر، آنها را زیباتر کنید. جواب این معماهای تصویری را میتوانید در دو صفحهی آخر کتاب مشاهده کنید.
تا به حال دیدگاهی ثبت نشده است.